Forside E-Handel Facebook Pris – Hvad koster det at annoncere på Facebook?

Facebook Pris – Hvad koster det at annoncere på Facebook?

16
0

Driver du en forretning, hvor du ønsker at få besøgende ind på hjemmesiden, så har du måske overvejet, om Facebook Annoncering kunne være det rette valg for dig.

Facebook markedsføring kan være en uhyre effektiv måde at skaffe nye kunder; det skal blot gøres rigtigt. Markedsføring via Facebook er nemlig ikke nogen nem kunst at mestre, og tager man først de forkerte beslutninger, kan det ende med at koste dyrt.

Facebook pris er umulig at give

Det er umuligt at fortælle dig på forhånd, hvad det vil koste at køre en Facebook annonce. Det afhænger blandt andet af følgende:

  • Hvilken form for bud ønsker du at køre din annonce med? Skal det være pr. klik, visning eller pr. lead?
  • Hvilken målgruppe ønsker du at ramme?
  • Er det en annonce i “toppen af tragten”, eller er det en remarketing annonce, hvor du viser indhold til brugeren, som vedkommende allerede har kigget på?
  • Hvilket indhold (content) skal annoncen have? Er det video, tekst eller billede?

Med de mange (og flere til) uvisse faktorer, er det ikke muligt at gisne om, hvad Facebook prisen vil være for den givne annonce.

Bør du hyre en konsulent

Er du ikke inde i Facebook annonceadministrator, så kan det godt gå hen og blive en udfordring for dig, at drive din annoncekonto på bedst mulig vis. Du ønsker naturligvis ikke at brænde mange tusinde kroner af, hvis ikke der skabes salg, og sandsynligheden for, at dét sker er større, hvis du selv vælger at køre dine annoncer i starten, end hvis du hyrer en konsulent udefra.

Ønsker du dog at komme igang med Facebook Annoncering, så se den følgende video, der vil give dig lidt smag for, hvad du har i vente. Det er et super spændende område at bevæge sig ind i, og erfaring kommer kun efter at prøve tingene af.